22. ledna 2024 jsme pro Vás spustili nové webové stránky.
Do zpracování místního akčního plánu vzdělávání je zapojena široká veřejnost. Spolupracujeme se zástupci vedení škol, zřizovateli, pedagogy, rodiči, vedoucími kroužků neformálního a zájmového vzdělávání nebo místními knihovnami. Diskuze o tom, jaké kroky je potřeba podniknout pro zlepšení vzdělávání našich dětí v současnosti probíhá v pěti pracovních skupinách. Pracovní skupiny mají stálé členy, současně jsou však otevřené všem aktivním lidem se zájmem o danou problematiku a je možné se ke skupině připojit i v průběhu projektu.
Zápisy z jednání pracovních skupin naleznete zde - https://mas-moravskabrana.cz/projekty-mas/nase-projekty/map-i/dokumenty/.
Skupina se zabývá otázkami, jak zkvalitnit předškolní vzdělávání a péči, přípravu předškoláků a usnadnění přestupu do ZŠ, rozvojem čtenářské a matematické pregramotnosti, logopedickou prevencí, opatřeními pro dvouleté děti, inkluzí či alternativními formami vzdělávání v MŠ.
Pracovní skupina se zabývá tématy kvalitního obsahu a formy výuky v základních školách v území. Řeší rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti, inkluzi, rozvoj dalších kompetencí (jazykové, digitální, kulturní, sociální a občanské), ale také alternativní formy výuky v ZŠ a podporu pohybových aktivit či zdravého životního stylu.
Pracovní skupina hledá konkrétní způsoby, jak podpořit na základních školách v území rozvoj technické a praktické dovednosti dětí a žáků. Jak lépe rozvíjet jejich tvořivost, iniciativu a dovednosti nutné ke správné orientaci na trhu práce. V neposlední řadě řeší rozvoj spolupráce škol s místními zaměstnavateli a se školami středními.
Pracovní skupina hledá vhodné způsoby, jak podpořit rozvoj volnočasových organizací a jejich propojení se školským systémem tak, aby se navzájem více a lépe doplňovaly. Současně se zabývá i rozvojem kroužků, činností školních družin a ostatních neformálních aktivit škol.
Pracovní skupina se zabývá otázkami investic do škol, zajištění kvalifikovaného a motivovaného pedagogického i nepedagogického personálu, kvalitou řízení škol a rozvojem vzájemné spolupráce škol, zřizovatelů a dalších organizací s vazbou na školství.