22. ledna 2024 jsme pro Vás spustili nové webové stránky.
Projekt MAP je tvořen čtyřmi klíčovými aktivitami:
Pro realizaci této klíčové aktivity je třeba uskutečnit čtyři dílčí aktivity - Rozvoj partnerství, Dohoda o prioritách, Akční plánování a Budování znalostních kapacit, které se skládají z řady dalších činností. Výstupem klíčové aktivity je finální MAP, resp. analýza, Strategický rámec MAP vč. souladu investičních priorit a Akční plán. Klíčová aktivita Akční plánování probíhá po celou dobu projektu, tedy od července 2016 do prosince 2017.
V rámci Rozvoje partnerství je vytvořen Řídící výbor, který se za dobu trvání projektu sejde nejméně 8x. Řídící výbor projednává a schvaluje zpracované návrhy dokumentů, stanovuje vizi, prioritní oblasti, vybírá aktivity pro akční plán, schvaluje soulad investic se Strategickým rámcem a Principy MAP. Kontroluje činnost realizačního týmu, pokrok v tvorbě partnerské platformy a dohlíží nad přípravou navazujícího projektu MAP II.
Výstupem Dohody o prioritách je vytvoření a schválení Analytické části a Strategického rámce MAP, který stanovuje dlouhodobé priority rozvoje vzdělávání v území do roku 2023. Součástí je také vytvoření a pravidelná aktualizace seznamu investičních priorit a potvrzení souladu investičních priorit se Strategickým rámcem. Seznam investičních priorit je klíčový pro všechny vzdělávací instituce v území. Záměr, který není zařazen do seznamu v MAP nemůže být podpořen z dotací EU.
Akční plánování zahrnuje proces definování konkrétních opatření a aktivit vč, stanovení odpovědnosti a indikátorů, ve vybraných prioritních oblastech. Vybrané aktivity jsou dále rozpracovány až do podoby logických rámců.
Poslední dílčí aktivitou je Budování znalostních kapacit. Obsahuje vzdělávací aktivity pro školy, zřizovatele a organizace mimoškolního vzdělávání, které umožní získání potřebných znalostí, dovedností, motivace ke změnám a tvorbě plánů změn, implementaci nových přístupů ve vzdělávání a pro plánování individuálních a společných aktivit. Součástí aktivity je i hodnocení přínosu vzdělávánÍ.
Pro realizaci této klíčové aktivity je třeba uskutečnit dvě dílčí aktivity - Evaluace a Příprava navazujícího projektu MAP II.
Dle pravidel výzvy MAP bude v rámci realizace projektu provedena 2x vnitřní evaluace. Jejím cílem je celkové formativní zhodnocení realizace projektu (tj. zhodnocení jak procesní stránky řízení projektu, tak i věcné, průběžné zhodnocení aktivit pro vytváření partnerství v projektu včetně navržení případných opatření ke zlepšení) a zhodnocení případného přínosu již zahájených aktivit projektu pro děti ohrožené školním neúspěchem. Na jejím základě budou stanoveny další kroky MAP. V rámci klíčové aktivity budou provedeny i dvě nepovinné podaktivity související s aktivitou KA 1C Akční plánování: pro společné projekty budou vypracovány tzv. dohody na realizaci aktivit spolupráce a na podzim 2017 Řídící výbor projedná a schválí akční plán a současně vybere aktivity, které budou rozpracovány do logického rámce.
Na projekt MAP vzdělávání pro ORP Lipník nad Bečvou bude navazovat projekty MAP II zaměřený na další plánování společného rozvoje vzdělávání v území. Současně bude realizován projekt Implementace MAP pro realizaci aktivit naplánovaných v MAP.
Pro realizaci této klíčové aktivity je třeba uskutečnit dvě dílčí aktivity - Partnerská platforma a Implementační plán MAP. Výstupem klíčové aktivity jsou Principy MAP a Dohoda (memorandum) o spolupráci.
Budování partnerské platformy probíhá po celou dobu realizace projektu. První fází je identifikace dotčené veřejnosti a její zapojení - aktualizace seznamu zapojených škol a relevantních aktérů mimo školy, výběr aktérů, kteří jsou pravidelně informováni a výběr aktérů, kteří potvrdili aktivní zájem o spolupráci v partnerství. Klíčoví aktéři budou zváni na kulaté stoly, budou vyzváni k připomínkování dokumentů a od prosince 2016 budou zapojeni do přípravy konkrétních plánů opatření a aktivit prostřednictvím účasti v pracovních skupinách. Na závěr projektu realizační tým zorganizuje závěrečnou konferenci k MAP, na níž bude prezentován finální MAP, diskutována jeho implementace a partneři budou seznámeni s podpisem Dohody (Memoranda) o spolupráci.
Řízení projektu bude probíhat v těchto úrovních:
1. Strategické řízení realizačního týmu projektu
Kontrola činnosti a postupu realizace projektu a rozhodování o finální podobě výstupů projektu v gesci Řídícího výboru
2. Průběžná kontrola činnosti realizačního týmu projektu v souladu s interními zvyklostmi řízení projektů MAS
Informace o postupu projektu jsou průběžně předávány i vedení MAS. Jako nositel projektu je předseda MAS členem Řídícího výboru, kam bude přenášet případná doporučení vedení MAS ke strategickému řízení projektu. Vedení MAS může v případě akutní potřeby přímo doporučit hlavnímu manažerovi projektu operativní úpravu postupů nebo činností týmu tak, aby projekt, za nějž MAS jako realizátor nese odpovědnost, byl v pořádku dokončen.
3. Operativní řízení realizačního týmu projektu
Průběžné operativní řízení týmu, koordinace aktivit členů týmu a dohled nad plněním dílčích částí klíčových aktivit a podaktivit projektu a úkolů zadaných Řídícím výborem je v gesci Hlavního manažera projektu. Hlavní manažer projektu nese celkovou zodpovědnost za činnost realizačního týmu MAP.
Realizační tým projektu je složen z 8 pozic, které jsou rozděleny do týmu administračního a odborného. Administrativní tým je složen z hlavního manažera projektu, finančního manažera a asistenta. Odborný tým tvoří odborný řešitel, dva manažeři klíčové aktivity a dva pedagogičtí konzultanti. Všichni členové týmu disponují potřebnými znalostmi a zkušenostmi.